HJEMMELAGET MILKSHAKE TIL HELGEN?

  Hjemmelaget jordbær milkshake som ikke inneholder sukker.  Denne er lavkarbo vennlig.  Dette trenger du : Jordbær / ferske eller frossne ca 1/2 pakke 1-2 dl fløte 3-4 ss sukkerfri vanilje is Vanilje Valgfri Søtning Bland alt sammen i en mixer å server. Hvis den blir litt tykk i konsistensen kan du helle litt vann oppi.  

Yoghurt med smak av kaffe og vanilje

  Denne består av  Naturell yoghurt Cottage Cheese  Kaffe Vanilje Søtning Karamell saus  Sukkerfri sjokolade  Cashew nøtter  Krem Bland sammen ønsket mengde cottage cheese og naturell yoghurt, ta i 1 ss kaffe ca, vanilje og søtning. Lag krem av fløte og søtning og lag karamell saus av smør, fløte og søtning.  Kutt opp sjokolade og nøtter.  

SPIS IS UTEN Å LEGGE PÅ DEG

Diplom is har kommet med en sukker fri is, tror de har hatt den en stund, men jeg har ikke kommet på å kjøpt den.  Spesielt nå når jeg fant ut det kun var 6 karbs per 100 gram måtte jeg bare kjøpe den.  Jeg blandet isen med ferske jordbær, cashew nøtter, sukkerfri sjokolade og kakao pulver.     

SALAT TIL GRILLMATEN MED AVOKADO OG JORDBÆR

Idag har det vært nydelig vær, 15 grader, skyfri himmel og vind stille.  Perfekt vær for å grille !  Jeg ville prøve noe nytt, da jeg er lei av de samme salatene hvert år.  For å lage denne trenger du : 1 avokado Noen jordbær Ferdig salat mix / kutt opp salat selv Tomat Agurk Rød paprika Fetaosten og rød løken har jeg som tilbehør ved siden av lammet.       

Rundstykker av mandler

Idag har jeg laget rundstykker til frokost.  Jeg har prøvd mange " lavkarbo bakst " før å har aldri fått til noen som er både høye og runde med god smak. I denne oppskriften får du enten 4 små eller 2 store. Di metter veldig godt, er sprø på utsiden og lukter fantastisk i ovnen. For å lage disse trenger du  2 egg 1 dl mandelmel 1 dl pofiber 1 dl naturell yoghurt  2 ts fiberhusk 2 ts bakepulver 1,5 ss smør  Litt salt   Bland alt sammen å tilsett smeltet smør til slutt. Kan godt pensles med litt melk.  Form di i rundinger på bakepapir midt i ovnen på 150 grader i ca 30 minutt.  Di smaker best ferske !     

Enkel , sunn og god frokost

  I denne frokosten får du i deg både antioksidanter og naturlig gode fettkilder  Hva du trenger  Jordbær Blåbær Valgfri nøtter jeg bruker mandler, para og cashew nøtter Cottage cheese Naturell yoghurt / gresk yoghurt Tagatesse/sukrin/natreen/sukker hvis du føler du trenger en søtere smak   Bland cottage cheese evt søtning og naturell yoghurt sammen og pynt med nøtter og bær    

Green curry sause

Denne salaten er egentlig veldig lett å lage og passer for alle typer kosthold.  Oppskrift  Tomat Agurk Fetaost Rødløk Kyllingfilet Grren Curry sause Skjær opp grønnsakene og kutt opp kyllingen å stek den i curry sausen.  Curry sausen inneholder masse gode krydder og ingredienser som ingefær, chilli, gurkemeie, nellik, kumin, hvitløk, sitrongress, kokosmelk og løk. Det setter en god smak på kyllingen å man kan enkelt krydre den selv til passe sterk smak.       

Strawberries and cream

Oppskrift  Jordbær  Mascarpone Kokos Søtning Bland alt sammen å ta det rundt jordbærene.  Settes i fryseboksen til det er stivnet.  Hvis jordbærene er søte er det ikke nødvendig med søtning.  Kokosen kan skippes.     

NÅ KAN ALLE LIKE AVOKADO

Mange sliter med hvordan de skal tilberede avokado eller hvordan de skal klare å venne seg til smaken.  Avokado er en god kilde til naturlig fett og lite karbohydrater. Det store + er at man kan bruke den til så mye og at den metter veldig lenge. Avokado er perfekt for de som lever lchf. Med denne oppskriften kan avokado innføres til barn også uten problem. Min 2 åring elsker det å det er garantert en av våre nye favoritter.    Avokado mousse  1 avokado  1 ss kakao / rå kakao  1/2 dl fløte  Litt vann  Valgfri søtning  Litt vaniljepulver / essens / stang  Bær til pynt  Alt mixes sammen å kan spises med en gang.           
Ingen fler innlegg kan lastes inn, Se arkiv

Last inn flere innlegg

hits