Avokado

Denne bare MÅ jeg tipse om! Dette var kjempe godt og kjempe mektig.  Kommer til å lage denne mange ganger da det er så lett å lage også.    Du trenger : 1 avokado 1 rødløk Noen perletomater 1/2 agurk Litt paprika 1 lime 1 boks tunfisk i olje ( kan byttes ut med feks kylling eller skinke ) Litt crispy salat 1/2 boks rømme 1/2 pk majones Hvitløkskrydder Ingefær krydder Dill krydder Chilli krydder Salt og pepper Dette gjør du : Del avokadoen i 2, ta ut litt av innmaten og fjern steinen Du kan bruke innmaten fra avokadoen i tunfisk salaten Kutt opp alle grønnsakene og tilsett tunfisk, krydder, majones og rømme.  Tilslutt tilsettes saften fra 1 lime.     

LYSE SJOKOLADE COOKIES

  Her kommer endelig en oppskrift på utrolig gode lyse kjeks !  Oppskrift  100 gram smør - romtemperert 1,5 dl tagatesse ( kan bruke annen søtning )  1 egg 1 ts bakepulver 2 ss fiber sirup  Noen dråper vanilje essens 1,5-2 dl fiberfin og pofiber ( kan bruke annet mel, men garanterer ikke for smak og konsistens/farge ) 100-200 gram lys sukkerfri sjokolade   Rør sammen smør og tagatesse med en mixer til det blir mykt. Rør så inn 1 egg. Tilsett sirup og vanilje essens og rør videre. Tilsett bakepulver og fiber fin å rør til det blir en litt fast røre. Tilsett til slutt sukkerfri sjokolade i biter.  Stekes på ca 150 grader i ca 10-15 minutt, de skal være gyldne i farge. MÅ avkjøles, de er myke når de kommer ut av ovnen, men blir sprø etter de er avkjølt.  Jeg brukte sukkerfri melkesjokolade i denne , de ble ganske søte, så neste gang bruker jeg litt mindre tagatesse. Disse blir både sprø og myk...

Gluten og sukkerfrie vaffler

  Mektige vaffler som smaker godt. Disse kan man bruke som frokost eller dessert.   6 egg  6 ss rømme 6 ss mandelmel ( kan bruke annet mel )  1 ts bakepulver 1 ts fiberhusk  1 ts søtning (dette kan man droppe, eller øke mengden hvis man vil ha søtere smak ) Noen dråper vanilje essens ( kan droppes )  Bland alt sammen til en klump fri røre og stek. #glutenfri #sukkerfri #lavkarbo #lchf #diett      

Enkel Tiramisu

  Denne har jeg laget flere ganger, tar ikke lang tid og smaker godt  2 egg 100 gram søtning 2 pk mascarpone  Noen dråper vanilje essens 1-2 kopper sterk kaffe eller espresso  5 plater gelatin Kakao pulver  Ferske jordbær Skill eggene. Pisk eggeplommene og halvparten av søtningen luftig. Tilsett vanilje essens og mascarpone, vispes til en fin røre. Pisk så eggehvitene og resten av søtningen til marengs. Vend dette inn i ostekremen.  Legg 5 plater gelatin i bløt i ca 10 min, lag en kopp varm kaffe og legg gelatin platene oppi og rør, hell det over i røren og bland det inn. Helles i en form, strø kakao pulver over og pynt med jordbær. Oppbevares kaldt.     

Zero carbs week

Her er et eksempel på hvordan en uke med tilnærmet 0 karbohydrater kan se ut.  Det er viktig å få i seg nok vann og salt under denne uka.  En kan selvfølgelig bytte ut produkter og erstatte med noen annet man ønsker.  Denne menyen er enkel å følge og inneholder mye av den samme maten.    DAG 1 Frokost - Ost og spekemat Lunch - Egg med kalkun bacon  Mellommåltid - Kyllingvinger Middag - Biff stekt i olje og krydder  DAG 2 Frokost - Røyke laks  Lunch - Hamburger med ost  Mellommåltid - Ost og spekemat  Middag - Biff stekt i olje og krydder  DAG 3  Frokost - Egg og kalkun bacon Lunch - Hamburger med ost  Mellommåltid - Kjøtt pålegg og ost  Middag - Hamburger med ost  DAG 4  Frokost - Egg og kalkun bacon Lunch - Biff stekt i olje og krydder  Mellommåltid - Ost og kjøtt pålegg Middag - Biff stekt i olje og krydder  DAG 5 Frokost - Egg med kalkun bacon Lu...
Ingen fler innlegg kan lastes inn, Se arkiv

Last inn flere innlegg

hits